In the land of the long white cloud!

Denna veckan har vi varit i klassrum tre hela dagar med Mark. Pa mandagen fick vi tva timmar pa oss att gora en presentation om Sverige for turismeleverna pa NMIT. Dagen efter presenterade vi den och jag maste saga att jag larde mig valdigt mycket om Sverige efter den. Det var dessutom valdigt roligt att gora den for turismeleverna sa att de kan lite om svensk kultur. Bland annat larde vi dem att dansa schottis och att saga sju sjosjuka sjoman skottes av sju skona sjukskoterskor. Det gick sadar.



Idag var de deras tur att gora nagot for oss. Det blev en massa olika lekar/tavlingar i parken. Jag och Gunilla fick pris for basta bat (som vi gjort av 2 papper). Det var en valdigt rolig formiddag och till lunch hade vi knytkalas da alla fick ta med nagon NZ vs svensk mat. Jag och Liisen tog med agg med majonas och en raka pa. I helgen ska vi jobba med var presentation som vi ska ha nasta vecka som slutarbete. Det kommer nog bli grymt! Ikvall ska jag pa bio - clash of the titans och imorgon ska vi ha paskmys i parken.

Maste aven saga jatte mycket tack till Ann-Marie och Egon for det svenska godiset och tidningarna. Det var mycket uppskattat!



Stort grattis till pappa som fyller 45 ar idag. Hoppas att du far en bra dag!



Glad Pask!!


Kommentarer
Ann-Marie & Egon

Hej!

Det var roligt att höra att det smakade bra, det är ett nytt litet paket på väg. Annars skulle vi bara önska Glad Påsk!!!



2010-04-02 16:10:01
Sebastian

Glad påsk lillasyster!

2010-04-03 11:31:54

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0