Städning i mormors hus

När jag satte mig i bussen igår påväg till Grästorp åkte den. Jag som trodde att jag var tidig. Efter fem minuter visade sig att jag hade rätt för då upptäckte även chaffören att han hade åkt för tidigt och fick åka tillbaka igen. Självklart var det inga där men det var ju bra att han gjorde rätt för sig.

I Grästorp träffade jag mamma. Vi gick till mormors hus och åt. Sen åkte mamma och jag stannade kvar och grejade hela dagen. Hittade en hel del saker jag ville ha, bland annat två kristallkronor. Synd bara att jag inte har något stort slott där jag kan ha alla fina saker som jag hittade. Det är helt sjukt vad mycket grejer man samlar på sig under en hel livstid. Mormor hade även hennes mamma -Majkens saker eftersom hon bodde hos henne ett tag innan hon dog för tre år sedan. Så det är inte lite saker att gå igenom. När Anders hämtade mig på kvällen syndes det inte att jag hade gjort någonting..

Några av de gamla sakerna som jag hittade -



Ett gammalt instrument. Någon som vet vad det heter?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0