Februari

Sommaren har kommit till Nelson och det är riktigt varmt och skönt.

 

Helgen har varit fullspäckad av aktiviteter. I fredags hade vi marknadsplan-redovisning på i-SITE. Tyvärr var inte den vi gjorde marknadsplanen för där och såg redovisningen men vi fick väldigt bra feedback av dem som jobbar på i-SITE och vann pris för ”Most thourogh research and understanding.” Priset var en vinflaska som vi senare delade i en park. Vi stannade i parken, som ligger fint nedanför bergen och vid en flod, hela kvällen och grillade och spelade gitarr. Efter det gick vi ut på en barrunda. På lördagen låg jag bara på Tahunanui beach hela dagen och såg på film på kvällen.



I söndags fyllde Anna år så vi ordnade en lyxig champagnefrukost i solen till henne. Efter det åkte vi till stranden och stekte. Väldigt varmt var det och man var tvungen att gå i vattnet ofta. På kvällen tog vi en taxi till Founders Heritage park (som jag gjorde marknadsplanen åt) där det var reggae festival. Där dansade vi tillsammans med folk i alla åldrar, åt majskolv och jamaicansk getgryta och hade kul! Efter det gick vi till Shark och spelade biljard. Igår var det Nelson Anniversary Day vilket innebar att det var en röd dag så även den dagen spenderades på beachen. På kvällen gick jag, Liisen och Filip och såg filmen Nine på bio. Ingen film jag kan rekommendera.. Idag har vi planerat inför vår Abel Tasman utflykt som vi ska iväg på imorgon. Det ska bli jätteroligt! Jag är i den gruppen som går första dagen i 4 timmar och när vi ska hem byter vi med den andra gruppen och paddlar hem. Senare idag ska vi ut och handla saker som vi behöver som insektsspray och annat.

Hur är allt hemma? Fortfarande lika mycket snö?

Ha det bra! Kram  


Kommentarer
Din Farmor -som längtar efter dig

Glad Påsk!!



Sebastian är hos Pappa och det är ju mycket bra

Vad kul du verkar ha det och så mycket du upplever - vad kul att höra allt när du är hemma igen.

Skicka ett kort till mig



Puss och Kram

Din Farmor och Claes

2010-04-03 15:35:07

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0