Lite plugg da och da..

I helgen satt vi och hade trevligt i en park, var ute och dansade, sag pa bio och lag pa beachen. Vadret har varit soligt fram tills idag da det regnar. Lite annorlunda fran vad ni gjorde kan jag tanka mig? Stranden har i Nelson ar jattevacker och det ar varmt i vattnet. Men de taxichafforer vi har akt med sager att Tahunanui (som stranden heter) ar jatteful och att vi verkligen har nagot att se fram emot nar vi aker till Abel Tasman som vi ska till den 3 februari. Abel Tasman ar en stor nationalpark inte langt ifran Nelson dar vi ska campa i 3 dagar.

Denna veckan sitter vi i skolbanken, iallafall 4 timmar om dagen och lar oss om turismen i Nya Zeeland. Det ar valdigt mycket att ta in och man maste koncentrera sig extra eftersom Mark (var larare) saklart pratar engelska. Men det ar valdigt intressant! Idag fick vi i uppgift att i grupp bestamma vad ett par ska se och gora nar de aker till NZ i 3 veckor. Det ar ju jattebra eftersom jag da samtidigt kan planera den 2 veckors resa jag och Anders ska gora pa nordon nar han kommer. Det finns mycket att se! Langtar!

Imorgon har vi ett test pa 15 stader och 15 sevardigheter pa NZ sa ska satta mig och plugga lite. Ska aven leta LiA som jag inte har fatt nagon an. Har nagon en LiA plats over sa sag till!! Ikvall vet jag inte vad jag ska gora men vi bor ju i ett kollektiv med 20 personer som springer runt till varandra sa det finns alltid nagot att hitta pa.

Hoppas att allt ar bra med er! Tanker pa er!

Kram Sabina

 


Kommentarer
Din Farmor -som längtar efter dig

Hej!



Jag kan tänka mig att det inte så enkelt att leva så tätt tillsammans- men du får tänka på hur lärorikt allt är ändå - det är klart att det inte alltid är så enkelt (även om man förstår) att kunna uttrycka sig på engelska- det engelskan som du lär dig kommer du ju alltid att ha användning för.



Här är det fortfarande vinter (det har inte varit så kallt och snöigt på jättemånga år) vi Claes och jag går då och vinterpromenader på 3 km och i går när vi var ute och gick hoppade det upp två rådjur framför oss en vättefin syn



Så planerar jag min fördelsedag det så synd att du inte är här då- vi tänker åka till Ven och bo där i tre dagar ,cykla,grilla o.s.v.



Puss och Kram

Din Farmor

2010-01-22 14:18:19

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0