Nelson

Idag började vi på I-Site, turistbyrån i Nelson och i Nya Zeeland, där vi blev indelade i grupper. Denna vecka ska vi göra en marknadsplan och min grupp ska göra den för Founders Heritage Park som är ett ställe dit de har flyttat gamla hus från 1880 -1930 (Nya Zeelands historia är inte mycket äldre än så) och imorgon ska vi ha ett möte i parken så vi kan se vad vi kan hjälpa dem med.

 
Utsikt från center of NZ



I helgen var vi som vanligt ute på lite partaj både fredag och lördag och hade förfest hos oss. Än en gång träffade vi en som vi lärde känna i Byron Bay! På söndagen var det fint väder och vi var på sheep shearing! Det var en tävling i att klippa får och de blev bedömda på snabbhet och kvalitet. Passande sport med tanke på att det finns en hel del miljoner får här i Nya Zeeland.





Lite snett..

Min adress:
Sabina Öxle B22
Nikau Apartments
PO BOX 7297
Nelson 7042
New Zealand

Mobil:+64226437117

Ska försöka att skicka lite kort snart, men tänkte vänta tills efter Abel Tasman då jag kanske får lite fina bilder. Ni får gärna skicka lite kort till mig eller ringa!

Ha det bra!



Kommentarer
emelie

Det låter fortfarande helt underbart!! Hur verkar det med lian? vart vill du vara? land? miss u!

Pusss

2010-01-25 15:50:30

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0