Nelson

Nu har vi kommit fram till Nya Zeeland och Nelson. Flygresan gick bra men den sista biten i propellerplanet var lite skumpig. När vi kom fram var vi jättetrötta för vi hade inte sovit ordentligt på flera dagar eftersom vi skulle hinna med så mycket i Sydney. Vi blev därför inte så glada när vi kom fram och boendet inte var fixat. Tillslut löste det sig iallafall för mig, Clara och Liisen som ska bo ihop och vi fick vår fina trerummare. Det var väldigt skönt att få ett eget rum och att kunna packa upp alla kläder som för tillfället luktar apa.. Men det är lite ensamt att vara på rummet eftersom vi har vant oss att sova i samma rum, så vi är inne hos varandra hela tiden.

Innan vi flög till NZ hann vi med en hel del äventyr. En dag var vi på utflykt till Blue Mountains som var enormt vackert, men även väldigt ansträngande. Vi gick genom regnskogen längst bergen och under flera vattenfall under tre timmar. Den sista biten bestod av en superbrant trappa brevid ett stort vattenfall. På kvällen var vi helt slut men vi hade beställt biljetter till Imax som vi väldigt gärna ville gå på. Imax är världens största 3D duk och när vi var där och såg filmen Avatar var vi inte så trötta längre. Det kändes som man var med i filmen och det var en häftig känsla.

Dagen efter var vi först i den botaniska trädgården och såg tusentals fladdermöss hänga i träden! Jag satte mig även och matade två Kakaduor och då kom tio till som inte alls var blyga och ville ha mat. En flög upp på min axel till och med och den var inte liten! Senare den dagen åkte vi till Bondi Beach som var en jättevacker strand men fullt med människor.

Vi var ute både fredag och lördag och kollade in nattlivet här i Nelson och jag måste säga att jag gillar det! Har haft jätteroligt och det finns många ställen att välja på och det är dessutom gratis inträde. Båda gångerna var vi hemma hos oss innan och idag har det ösregnat hela dagen så vi har hängt i lägenheten och sett Ice age 2. Resten av klassen kom idag också och det var väldigt roligt att träffa alla. Nu måste jag sova eftersom jag från och med imorgon är en student på Nelson Marlborough Institute of Technology :)

Ps. Träffade en dansk kille igår som vi bodde med i Byron Bay! Världen är som sagt inte så stor.. Fick övat lite på danskan också som han blev förvånad över att jag kunde så bra :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0