Shenzhen

I helgen har vi inte gjort så mycket mer än gått omkring och shoppat. Min väska var helt proppfull när vi lämnade Beijing och idag har vi (läs:jag) shoppat ännu mer i Shenzhen. Men bara 7 klänningar och 2 par skor, som verkligen inte får plats.. Det är numera shoppingföbud för min del.

Resan till Shenzhen var en spännande upplevelse. Eftersom vi verkligen inte har några pengar att spendera (kläder kostar nästan inget) så köpte vi den billigaste flygbiljetten vi kunde hitta som mellanlanda i Wuhan (mitt i ingenstans) där vi fick spendera en natt. Det hela började med att flyget var en timme försent och som plåster på såren, antar jag eftersom vi köpte en billig biljett, så fick vi mat och vatten. Maten bestod av två slags köttbullar, sex små bröd och några nuggets. Helt okej. Flygresan var ingen höjdare, jag har blivit sjuk och kände mig dåsig och det var väldigt mycket turbulens. Jag som annars älskar att flyga uppskattade inte den resan. Ett plus var att vi fick ett helt paket kakor var :)





Två timmar senare var vi framme i Wuhan och hade inte en aning om var vi skulle sova, vi hade räknat med att få sova på flygplatsen på någon hård stol så vi hade tagit på oss varma kläder. Men när vi frågade en man om vart vi skulle gå sa han att en buss snart skulle komma och köra oss till ett hotell. Helt gratis! Vi kunde inte tro att det var sant förens nästa dag när bussen kom och hämtade oss igen och ingen bad om några pengar. Klockan åtta gick flyget till Shenzhen, även det var väldigt guppigt. Väl framme tog vi först en buss och sen metron till det hostlet vi bokat. Vi (läs Anders) har blivit väldigt duktiga på att hitta måste jag säga :)



Imorgon bär det av mot Hong Kong. Första prioritet är att hitta till flygbolaget och be om att få hoppa på flyget i HK istället för Auckland. Håll tummarna!

Ha det gott!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0