Vad är väl en kväll på slottet om inte alldeles alldeles....underbar...

Efter att ha varit hemma i en vecka nu börjar jag sakta men säkert komma in i den svenska vardagen igen. Allting är så annorlunda hemma fast ändå så väldigt bekant vilket till en början var ganska förvirrande. Det kändes konstigt att allt var som vanligt fast jag har varit borta i 7 månader och sett så himla mycket, men samtidigt är det också skönt att komma hem till det vanliga. En annan sak som känns konstig är att jag tidigare hela tiden har haft ett mål att komma till - hem. Nu är jag hemma och vet inte vad jag ska göra härnäst.

Hela förra veckan var jag hemma hos mamma och tog det lugnt, solade och försökte sova ikapp. Det tog ett tag för min hjärna att förstå att klockan inte alls var fyra när den var tio på kvällen.

I lördags åkte jag till Frida, det var jätteroligt att träffa henne. Vi sjöng singstar, åt en jättegod päronpaj Frida hade bakat och gick en promenad i Lidköping som är sig likt. På söndagen kom även Emelie och vi satt mest och pratade hela dagen, hade ju en del att ta igen. I måndags kikade vi lite på stan, handlade och lagade mat. Underbart att äta normal mat igen! På kvällen förfestade vi hos Frida, blev en hel del singstar även då och senare gick vi ut på Måndax. Det var som vanligt otroligt mycket folk men vi hade väldigt roligt iallafall.

Igår följde jag med Frida till Läckö slott där hon gör sin praktik som jag gjorde förra året. Det var jätteroligt att träffa alla igen, många skådespelare som var med i år var även med förra året. Jag trivdes jättebra när jag gjorde min praktik där och längtar faktiskt tillbaka lite. Men det fanns även saker som jag kunde hjälpa till med så det kändes precis som förr att vara där. Förutom att det var en annan opera. Detta året spelades "Den tjuvaktiga skatan" av Rossini och den var jättebra!

Nu måste jag springa om jag ska hinna med min buss. Ska åka till syster idag och måla hennes hus.

Ha det så bra!

Kommentarer
m a t i l d a

godmorgon' är allt bra med dig? vill bara önska dig en riktigt bra vecka. kram kram.

2010-08-02 08:11:35
URL: http://sparklegirl.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0