Port Dickson

De senaste dagarna har varit ovanligt varma. Runt 35 grader och sol är ganska outhärdligt i en storstad som Kuala Lumpur. Det blir även väldigt varmt när man går in och ut ur en massa shoppinggallerior där det är jättekallt. Dagarna har mest spenderats promenerandes runt staden. På kvällen har jag jobbat medan Anders har kollat på fotboll. Vi hade tänkt åka upp i Petrona Towers men (som vanligt) var biljetterna slut och ville man ha en biljett var man tvungen att komma innan klockan åtta på morgonen men vi hade tänkt göra det idag måndag när det såklart var stängt. Så det blev inget med det, vi fick nöja oss med att se tornen nedifrån vilket jag är glad över att vi har gjort. De är väldigt häftiga..

Chinatown

Little India

När vi tog kort vid tornen var det en kines som också tog kort på mig, det märkte jag först när han kom fram och visade mig dem och undrade om jag ville ha något kort. Hans kort blev mycket finare än våra. Jag vill ha en bra kamera! Ska kolla om det finns någon i Kina.

Igår köpte vi biljetter till Kina till den 25:e (midsommarafton!). Där ska vi först åka till Peking och se den kinesiska muren, sen kanske Shanghai och sist Hong Kong där vi ska kolla om vi kan hoppa på flyget eller om vi måste åka tillbaka till Auckland. Hoppas att det funkar!

Idag var vi på kinesiska ambassaden och ordnade visum. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och hämtade våra väskor, tog monorailen, bytte till LRT:n, tog en buss till Seremban och bytte sen till en buss till Port Dickson där vi är nu. Det tog ett tag. Här finns inte en enda vit människa mer än oss! Det är ett ställe dit många i Malaysia åker på semester och på helger. På sätt och vis det skönt men det innebär även att det bara finns mat i stånd som har legat ute hela dagen. Inte så kul.

Nu ska vi ligga det sista två dagarna på en strand och steka så att vi förhoppningsvis får ha lite färg kvar innan vi kommer hem :)

xoxo

 

 

 

 


Kommentarer
Anonym

Hejsan hoppsan! ta en titt på min blogg vetja ;)



jag har en tävling på gång där du kan vinna en supersöt glas cola<3

http://fantasticm.blogg.se/2010/june/glas-cola-tavling.html#comment

ta en titt<3

2010-06-21 19:37:42
SanaBanana!

Hej Sabina!! Ojojoj vad ni får vara med om! Vilken resa :) Ska bli så kul att höra om allt sen, skönt att man kan ha lite koll på bloggen vad som händer!

Ta hand om dig och fortsätt njut!!

Puss&Kram

2010-06-22 22:13:08
- JenU

Kikar in och önskar dej en trevlig midsommarhelg =)

Kram!

2010-06-24 08:28:39
URL: http://saavefors.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0