Fortsättning på äventyrsveckan

Äventyrsveckan med Todd var riktigt rolig men jag var helt slut på fredagen. På måndagen var vi som jag sa i inlägget tidigare, i Cable Bay. Dagen efter hade jag jätteträningsvärk i mina lår efter att ha sprungit ner för ett väldigt brant berg. Under tisdagen besteg vi Mount Arthur vilket då och då var ganska jobbigt men som var värt det när vi var på toppen och såg den vackra utsikten.




Todd

Dagen avslutades med ett dopp i en fin flod och den natten sov vi väldigt gott. På onsdagen gick vi en grotta och vandrade till ett hål som var 200 meter djupt.





På torsdagen åkte vi till Nelson lakes national park och vandrade runt en sjö. Vi stannade i parken över natten och sov i små stugor för två.



Nästa dag åkte vi rafting på Buller river. Det var jätteroligt! På ett ställe var det ett vattenfall som var alldeles för farligt för att åka ner för så istället fick vi hoppa ner för en klippa på 7 meter nedanför vattenfallet. Sen åkte vi i det bubblande vågiga vattnet ca 50 meter innan vi blev räddade av våra båtar. När vi stod och väntade på att hoppa började växlade vädret plötsligt om och det blev snöblandat regn. Det var jättekallt eftersom vi redan då hade varit i vattnet några gånger och var genomblöta.



Eftersom jag fyllde 23 år den 17 mars och vi då skulle vara ute på vår sydöresa, så hade jag en födelsedagsfest med maskeradtema på lördagen. Jag förväntade mig inte att alla skulle kunna klä ut sig så mycket eftersom vi inte är hemma och har några saker. Men verkligen alla hade ansträngt sig till det yttersta och med hjälp av 2 dollar shoppen (en affär där allt kostar ca 10kr) kommit på riktigt bra utstyrslar. Bl a hade jag bjudit in Gollum, en indian, en pirat, prinsessan Jaquilina från Nikauland, en grekisk gudinna, ett ufo, en hippie och en blå man. Själv var jag en rödhårig Brody Dalle från The Distillers. Eftersom jag hade tuppkam och är ganska långhårig så fick jag väldigt mycket reaktioner när vi gick ut. Till min förvåning bara positiva kommentarer. Det var kul (borde kanske ha tuppkam oftare?). I present var Liisen gullig och fixade min favorittårta och av klassen fick jag ett presentkort på chokladfondue och bukett av klubbor. 




Puss och Kram


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0