Motueka

Idag åkte vi iväg med Mark mot det lilla samhället Motueka. Först var vi på ett jättefint café där de hade en stor labyrint i trädgården. Sen åkte vi till Mapua Leisure Park som är en camping som ligger väldigt fint vid havet där vi fick i uppgift att komma på vad man kunde göra med den. Vi satt och gjorde uppgiften på stranden (tillsammans med alla nudisterna) och idag var det väldigt soligt och fint. Min grupp vann! :)




Sen åkte vi till ett annat café som heter Jester House som var väldigt fint. Brevid caféet hade de byggt ett litet hus som man kunde hyra, i form av en sko. Jättemysigt var det! Vid caféet hade de en massa ålar som var tama och ville ha mat så satte man sig hos dem betedde de sig som hungriga fågelungar. Det var en annorlunda upplevelse.. Där åt vi även lunch och jag och Lex delade på en god bricka med bl a salami, ost och fisk. Efter lunchen åkte vi till Marks pappa som var en färgstark karaktär. Han bodde uppe på en kulle och hade en massa får. Sista stoppet för dagen var på Redwood Valley där vi fick smaka på lite olika fruktviner och likör. Jag tyckte bäst om kiwivinet men valde istället att köpa något utan alkohol nämligen en drickbar vinäger som tydligen skulle vara väldigt bra för kroppen.  

När vi kom hem gick jag och Liisen en långpromenad i det fina vädret.
Imorgon ska vi åka till Golden bay och sov en natt på ett fint ställe. Mer om det en annan dag..

Ha det bra!




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0