Djungelfeber

Jag har legat sjuk i två dagar nu och har knappt orkat öppna ögonen. Idag har jag börjat få lite energi tillbaka vilket känns skönt. Samma dag som jag började bli sjuk kom ett monsunregn som stannade i två dagar så man har ändå inte kunnat göra så mycket. Något som jag missade som jag tycker är väldigt tråkigt, är bröllopet i byn. Ett indonesiskt bröllop pågår i flera veckor och jag har inte helt förstått hela processen. Men i helgen var det i alla fall en stor fest. I helgen fyllde även Leanne år så 20 av hennes vänner kom i ett piratskepp från Bali och det var en stor fest fram till nästa morgon. Hela ön hade varit vakna pågrund av det men jag som låg i feberkoma hörde ingenting.

Det är förresten härifrån ordet Boogeyman kommer ifrån. Bugisarna var pirater som åkte runt och plundrade och föräldrarna sa till sina barn att de skulle akta sig för ”the bugi men”. Senare tog Hollywood över ordet som så många gånger innan och ändrade namnet till Boogeyman.

Förra veckan tog vi båten över till Gili Trawangan. Det var jättevågigt och man fick skynda sig upp på båten så att man inte spolades iväg av en våg.  Där tog vi ut pengar eftersom vi är tvungna att förlänga våra visum. Så nu är jag 2 miljoner fattigare! Det var ett dyrt visum.. Det är Leannes kompis som ska fixa det till oss och inatt drömde jag att jag fick tillbaka ett låtsas pass.

Vi hittade ett ställe på Trawangan där man fick sitta på Internet gratis om man köpte något för 50 tusen. Så vi satt där i över 3 timmar och lyxade till det. Det var skönt att inte behöva gå 20 minuter in till byn för att läsa mejlen.

Vi har även fortsatt med inventeringen av ön och vi är snart färdiga med det. När vi kom in till byn passade vi på att sätta oss på Internet och när vi kom ut hade solen gått ner så vi tog en häst och vagn tillbaka. Chauffören tog vägen inne på ön och det var totalt kolsvart för han hade ingen lampa. När vi såg att det kom människor framför oss fick vi lysa med våra mobiler så att i alla fall de såg att vi kom.

Kontoret - Sunset Gecko

Denna vecka ska vi börja filma eftersom det är osäkert ifall Anna kan vara med på examensdagen då vi ska redovisa våra examensarbeten. Det ska bli spännande och se hur det kommer att gå. Hur som helst kommer det i alla fall att bli fina bilder eftersom vi är i paradiset!

Peace!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0