Inventering

Nu är det bara 4 veckor kvar här på Gili Meno. Sen åker Anna tillbaka till Nya Zeeland och jag och Anders flyger till Singapore. Ifrån Singapore tar vi buss eller tåg genom Malaysia, Thailand, Kambodja, Vietnam och Kina. Så ser planen ut nu i alla fall men vi får se hur det blir. De senaste dagarna har jag och Anna jobbat en hel del och en sak vi jobbar med är att inventera vad som finns på ön. Vi har gått runt och pratat med alla restauranger - och hotellägare och skriver även om vad som finns att göra på ön.

Vi har även varit på grannön Gili Trawangan och tagit ut pengar för det kan man inte göra på Gili Meno. När man åker dit får man ta båten klockan nio på morgonen och sen går den tillbaka klockan fyra. Eftersom vi hade så mycket tid gick jag och Anders runt hela ön. Promenaden tog två timmar och var hemskt varmt, det var ingen bra idé att gå mitt på dagen när det är som varmast.

Nu har fyra stycken lämnat Gili Meno så vi är bara fem kvar. Det var tråkigt när de åkte för vi hade så roligt ihop, men samtidigt var det lite skönt eftersom det inte är så lätt att få något gjort när vi är så många. På torsdag kommer det ett nytt lass med folk som ska bo på Bugi beach så då flyttar jag, Anders och Anna till Sunset Gecko istället.

Ha det bra!


Kommentarer
Ann-Marie & Egon

Hej!



In Sweden 5,1 grader varmt. Ösregn,hittills 7 mm.

Njut av värmen och solen.



///// ha de !

2010-05-12 16:20:51
Din Farmor -som längtar efter dig

Hej!



Tack för paket - vad glad jag blev -jätteglad- bonaden har jag hängt upp -tvålen har premiär i kväll.Så jättespännande du har det - men när jag läste det sista så undrar jag -då skall ni snart åka därifrån - men så spännande hemresa . Önskar att jag hade varit med . Men Claes och jag har bestämt nu att oktober månad reser vi till Namibia och det blir ju kul.



Men nu tänker jag på att Pappa Aase och Sebastian kommer till Bornholm för att fira min födelsedag - och så Rikard Mandy barnen

jag glädjer mig mycket åt det - hoppas du och Anders kunde komma -vilket datum är ni hemma i Sverige igen??



Puss och Kram

Din Farmor --- Claes hälsar och tackar

2010-05-12 22:31:39

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0