♥ Dag 3 – Mina föräldrar

Mina föräldrar är skilda sen många herrans år tillbaka. När de skiljde sig tog min mamma sitt pick och pack och flyttade ifrån Götet till skogen i Grästorp. Konstigt kan vissa tycka, så även jag. Pappa däremot tog sitt pick och pack och flyttade ända till Danmark. Fredrikshamn närmare bestämt och där bor han än idag. Men bara för att min pappa bor i danmark så är jag inte dansk, även om vissa verkar tycka det.. Mina föräldrar träffades när de jobbade på båten Juno på Göta kanal och efter det var pappa en sjöman på de stora haven under många år. Nuförtiden är han väldigt engagerad i hemlösa och de som har det svårt i Danmark. Det tycker jag är väldigt bra! Mamma blev en sen novemberkväll påkörd av en buss när hon gick hem från jobbet. Hon låg därefter på sjukhus i en massa månader och blev en ny mamma efter.. Men jag är otroligt lycklig över att hon lever och mår bra. Under hela min uppväxt har vi gått och cyklat på den vägen. Dock utan hjälm. Som tur är hade mamma vunnit en hjälm tre veckor innan olyckan och hade därför turen att överleva. Det var lite kort om mina föräldrar. Jag har tyvärr ingen bild på dem men både mamma och pappa är rödhåriga som mig. Mamma är lika kort som mig och pappa har stort rött skägg. Så, nu behövdes det ingen bild :) Mina föräldrar betyder otroligt mycket för mig och det var ju de som såg till att jag kom till världen :) Så ta hand om era föräldrar och ta dem inte för givet. Vad som helst kan hända utan att man är beredd på det. Tjolahopp!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0