Fixande

Idag har jag slipat och målat fönster. Det tar tid minnsan. Det lilla fönstret är nästan helt färdigt, har bara fönsterbrädan kvar som ska målas en gång till. Den är gjord av granit tror jag. Men eftersom den var så hemskt ful var jag tvungen att måla den vit också. Så det ska bli spännande att se hur länge färgen stannar kvar. Tricket är att man helt enelkt inte får röra den. Har jag ställt något på den får det nog stå där för alltid..

Före, ful grå färg

Efter, fin och vit (fast fönster är fortfarande smutsvitt)

Mamma och morfar kom förbi en sväng och fikade eftersom de ändå skulle hit och hämta mammas pass. Morfar hade inte sett köket innan och tyckte att det var jättefint (även fönsterbrädan). Men han var inte helt nöjd med sig själv eftersom han hade glömt att ta med sig en blomma/växt. Det är något vi ofta gör i vår familj - ger varandra blommor/växter alltså. Så jag fick en peng som jag gladeligen köpte växter för eftersom jag den senaste veckan har tjatat om att jag vill ha det på min balkong. Och det blev jättefint! Tack morfar!


Kommentarer
Sara

Superfin blogg =)

2010-09-30 20:24:24
URL: http://lillsaraan.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0