Jobbhelg

Denna helgen har jag faktiskt jobbat. Det var genom utbildningen som jag blev tillfrågad om jag ville vara med och dela ut besöksundersökningar på Skördefesten i Skövde och på Kinnekulle. Jag som inte har några pengar ville gärna vara med och det var dessutom väldigt trevligt att se alla ställen vi åkte till. De ställen vi hann med att besöka var Husaby hantverksgård, Hellekis säteri, Stampens kvarn, Äventyrslandet, Handens hus och Broby Struts.

Igår började jag och Frida på Husaby hantverksgård. Där fanns ett väldigt mysigt café där vi hjälpte till att tända massor med ljus som lyste upp i höstmörkret och det fanns även en smedja där vi fick kolla på när smeden (som var kvinna) gjorde en ljusstake. På gården hade de även fyra katter, två av dem hette Olof och Birger, och en hund som var väldigt gosiga. Det gjorde stället bara ännu mysigare. Senare på kvällen började det tyvärr att ösregna vilket inte bidrog till att det kom en massa människor men det var ändå väldigt trevligt.

 


Förutom ljusen i mörkret och uppvisningen på smedjan så hade jag underbara kollegor med mig, fick glädjen att uppleva en Tai Chi uppvisning, smaka på struts, träffa många trevliga människor samt stå modell.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0