Kräftor och kantareller

Ettorna var trevliga, kräftorna var delicious, alldeles för mycket snaps inmundigades, som sig bör och Frida minns inte mycket från kvällen. Summan av kardemumman = en väldigt rolig kräftskiva i fredags!


På kräftskivan (Bild lånad av Frida)

På lördagen var jag inte så pigg men efter Anders slutade jobba lyckades vi ta oss till svärföräldrarna för lite kräftfiske. Det är inget jag har fått nöjet att göra tidigare och det var riktigt mysigt men lite kallt om fötterna. Jag kände mig som en av barna i Bullerbyn. Senare fick jag även smaka på fångsten och jag kan intyga att de var riktigt goda. Innan vi åkte till dammen så åt vi även en god kantarellmacka och de kantareller som blev över fick jag med mig hem.










Igår var det en typisk städ/ och tvättdag och sömntuta som jag är så vill jag alltid ha den sena tvätttiden. Det är bara det att den då är lätt att glömma av och när Anders skulle lägga sig och jag nästan hade somnat kom han på att vi inte hade hämtat tvätten. Den hann iallafall bli ordentligt torr :D 


Puss & Kram



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0