Myshelg

Det har varit en väldigt mysig helg. På fredagen spelade jag och Anders alfapet och såg på film. Lördagen följde i samma tema och Frida och Mattias kom hem till oss. Först spelade vi Monopol då Frida fick sin efterlängtade revansch och efter det spelade vi alfapet då killarna vann över oss tjejer. Det blev ingen utgång som jag var så sugen på, istället såg vi på From Paris with love och jag var den enda av oss som inte somnade i soffan.
 
Söndagen var en tvätt och städdag. Jag älskar när hela lägenheten luktar gott och att gå och lägga mig i nytvättade sängkläder. Lägenheten luktade också gott av den kladdkaka med nötter vi bakade. Mums! Vi var också och röstade och på kvällen såg vi på valvakan.

Nytvättade sängkläder :)

Jag är inte speciellt insatt eller ens intresserad av politik men jag ville helt klart inte få in SD i riksdagen. Men jag är inte ett dugg förvånad av hur det blev. Det är precis så inskränkta många svenskar är. Det visste jag redan innan och det finns inte mycket man kan göra åt det.. Jag själv tycker om andra kulturer, älskar att resa och om jag skulle flytta till ett annat land, vilket jag kan tänka mig att göra, skulle jag själv vara en invandrare som skulle ta med mig mina traditioner. Alla är lika mycket värda, kvinna som man, vit som svart, kort som lång, rik som fattig, invandrare som svensk. Tycker de 330.000 av 7,1 miljoner som röstade på SD det? Alla har vi olika värderingar..

Kommentarer
Cissi

Trevlig kväll! =)

2010-09-20 19:56:15
URL: http://cviklund.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0