Sucker Punch

Förra helgen var vi och såg filmen Sucker Punch. Det var en väldigt annorlunda men riktigt häftig film. Den handlar om en tjej "babydoll" som blir inspärrad på mentalsjukhus av sin styvfar som vill ha hennes pengar. Babydoll försöker tillsammans med fyra andra tjejer att rymma och måste hitta fem saker för att lyckas.

Tyvärr känns filmen som en "killfantasi" med lättklädda kvinnor med lösögonfransar och en massa smink samt en massa fightingscener i en bordell. Väldigt annorlunda som sagt men likväl sevärd. 

Något av det bästa i filmen tycker jag var musiken. När where is my mind, som är en av mina absoluta favoritlåtar, spelades fick jag gåshud på hela kroppen.

Filmmusiken har gått i mina hörlurar hela dagen -
Various Artists – Sucker Punch


Kommentarer
Lina

Hehe nice!:) Har också sett den!

2011-04-17 06:23:32
URL: http://thelizy.blogg.se/
claudia

Snygg header :D

2011-04-17 08:06:54
URL: http://claudialovgren.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0