Phoenix och Willcox

Efter Flagstaff körde vi vidare, förbi vackra Sedona med röda berg längs sidorna av vägen och stora kaktusar som man sett i alla cowboyfilmerna.


Bumlebees stad :)

Ju längre vi åker, ju varmare blir det. Idag var det 17 grader. I like!


När vi kom fram i Phoenix hittade vi ett motell att bo på och sen gick vi ut för att äta. Det var en ganska tråkig stad med kontor överallt. Vi hittade en trevlig restaurang där vi åt en jättegod kyckling med pasta och nachos. Vi stannade i Phoenix i två nätter så vi hann med att tvätta.
Igår tog vi sovmorgon och åkte sedan till förorten Mesa där det finns ett shoppingcenter, tex butiken Dillards som har en massa billiga märkeskläder. Jag hittade två Jessica Simpsons-klänningar för 100 kr styck och Anders hittade 4 t-shirtar och en skjorta. Jag köpte även 3 par skor samt lite smycken eftersom alla mina favoritsmycken (från hela världen) som jag hade i en påse har blivit snott!! :(


Mina fynd!

Idag började vi dagen med en brunch på IKEA där vi även handlade julgodis och pepparkakor. Sen körde vi vidare, vårt slutmål är Roswell men det är en lång bit dit så vi fick stanna på vägen. Jag är osäker på om vi kommer att komma fram imorgon, vi får se hur länge vi orkar köra/åka. Vi körde igenom Tuscon men tyckte inte att det verkade vara någon rolig stad så vi åkte vidare och hamnade i Willcox där vi är nu.



Jag längtar tills vi är framme i Roswell där min favoritserie från när jag var liten är inspelad och där det sägs ha landat ett ufo 1947. Hoppas att vi träffar några ufon, annars går Jason Behr också bra :P


Kommentarer
Charlotte

Hoppas att ni har det bra, varmt har ni det iaf. Här är det runt 0:an och slask, härligt! Men nu blir de pepparkaksbak för lite julstämning.

Ha en fortsatt underbar resa :D



Hälsa Max! ;)

2011-12-08 11:12:59

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0