Paris dag 3

Dag 3 gick vi upp tidigt, åt frukost i sängen och tog metron in till Paris. Som vanligt var det jättemycket folk i tåget. Jag tyckte det var mycket folk i Kina men i Paris är det nog snäppet fler. Det är också otroligt mångkulturellt. I tåget från flygplatsen var det bara mörka och kineser. Och jag och Anders.

Vi började med att åka till Notre Dame där vi fick stå i kö i 40 minuter. Det var mäktigt att vara inne i kyrkan där det var högt i tak och en kör som sjung stämningsfullt. 422 stentrappsteg var det upp till toppen där det var en fantastisk utsikt över hela Paris. På toppen kollade vi på en utav klockorna och letade efter Quasimodo men vi hittade bara hans stenkompisar :)



Efter Notre Dame gick vi till Louvren och kollade på Mona Lisa. Det var inget speciellt. Hon såg ut som jag trodde att hon skulle se ut :) Det var så otroligt mycket folk där och det skulle säkert ta en vecka att gå igenom hela Louvren så vi var inte där inne så länge.

En sak som överraskade oss var att det var gratis inträde till både Notre Dame och Louvren om man är under 25! TIPS!

Vid åtta tiden var det fortfarande lika varmt ute så då gick vi i lite butiker. Bland annat var vi inne i Ladurée och köpte goda macarons :) och jag köpte en fin klänning och ett par shorts på Zara.

Efter shoppingen så satte vi oss i parken framför Eiffeltornet med våra macarons och klockan tio började det glittra jättefint.




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0