Äntligen har jag internet!!!

Internet har inte funkat på min dator på några dagar men nu har Anders fixat det så jag hoppas att jag kan fortsätta att blogga under resan. Det här skrev jag den 17 november.

Efter några dagars väntan i San Francisco har vi hämtat vår efterlängtade bil. För er som inte vet varför jag kallar bilen för Bumblebee så är det för att det är en 2010 Camaro SS, samma bil som är med i Transformersfilmerna och som roboten Bumblebee transformerar sig till.

Den är jättefin! Jag tycker dock att den låter lite mycket och att man sitter på marken.. Men det är smällarna man får ta när man vill åka lyxigt genom usa :P

Innan vi hämtade bilen gick vi runt i San Francisco en sista gång. Anders köpte ett par nya skor och lämnade sina gamla i butiken. De gamla var tre år gamla och heeelt utslitna. Ska bli spännande att se hur länge han kan ha de här skorna innan de blir faller isär :)

Efter vi hämtat bilen åkte vi till Montara och sov på Hostelling International som var ett jättemysigt hostel med en fyr bredvid havet. Vi sov i ett 6bäddsdorm med två kanadensare som cyklade från Kanada till San Diego. När vi hade bäddat gick vi ut och åt en jättegod pizza med massor av olika saker på.

Nu åker vi på Highway 1 som är vägen bredvid kusten i Kalifornien. Jag är så otroligt lycklig att jag har fått chansen att se det här. Det är obeskrivligt vackert!

Update: Vi åkte längst Highway 1 hela dagen och såg solen gå ner vid horisonten. Oslagbart :)

 

 


Kommentarer
Fanny

Hmm, undrar vad Anders tycker om att du har döpt hans vrålåk till Bumblebee?...;)

2011-11-21 13:01:51

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0