Mina höjdpunkter på USA resan

Okej, många har frågat mig vad höjdpunkten på USA resan var. Det är ingen lätt fråga eftersom vi hann med att se och göra så otroligt mycket. Här är iallafall några av mina favoritdagar/städer/museum/nöjesfält osv i USA.

Det var en jättehärlig dag när vi gick till Golden gate bron. Det tog några timmar att gå dit men det var helt klart värt det för vägen dit var så himla vacker och vi kom fram precis när solen gick ner.

Jag har alltid tyckt att det är spännande med fängelser och tyckte att det var riktigt häftigt att vara på Alcatraz i San Fransisco. Att man blev guidad genom hörlurar och kunde gå i sin egen takt var ett plus.

Highway 1 var en väldigt fin väg längst havet ♥

Las Vegas skulle jag gärna åka tillbaka till. Det var ett enda stort nöjesfält och jag hade kul hela tiden jag var där :P Hade jag dock inte gjort största misstaget någonsin så hade jag varit en mycket mer förmögen tjej idag. Men jag har kommit över det, jag är inte alls bitter... inte alls...

Grand Canyon är en av de vackraste platser jag sett någonsin. Fantastiskt!

Sedona var också otroligt fint och, som jag berättat tidigare, helt oplanerat och därför en trevlig överraskning.

Vi firade julen i Clearwater i Florida och det var en mycket härlig och varm julafton

Det var kul att besöka cowboymeckat Fort worth som inte låg långt ifrån Dallas. Nästa gång jag åker dit ska jag ta med mig bootsen och dansa linedance!

Roswell är en plats jag har velat besöka sedan jag började kolla på serien på tv varje dag efter skolan när jag var typ 12 år. Det var då jag var intresserad av "det okända" och hade hela rummet fullt av självlysande saker. Lite besviken blev jag ju såklart över att jag inte såg några utomjordingar. Men vem vet? Människorna som bodde där var ju bra mysko.

NASA. Mycket coolt..

Bahamaskryssningen var bara ett plus på resan som inte alls var planerad. Jag har sagt hela mitt liv att jag vill åka dit på min smekmånad. Det är bara det att jag är inte så sugen på att överhuvudtaget gifta mig så då tog vi istället chansen och åkte dit när vi ändå var så nära :) Och det var absolut en resa i min smak!

I ♥ New York! Shoppingen, folket, maten. Allt utom vädret var underbart.

Route 66. Nästa gång ska jag ha körkort så att även jag kan få köra på vägen.. Men det va kul att ha åkt på den också.

Everglades var en rolig upplevelse. Ett plus var att man fick ta kort med två alligatorer samt tre ormar och det var kul att åka airboat. Guiderna där vi var, va roliga och duktiga på det de gjorde.

Disneyworld och Universal Studios i USA är mycket roliga ställen tycker jag!

Alla vackra hus och alla härliga människor gör New Orleans till en av mina favoritstäder.

 


Kommentarer
Clara

Åh det ser jättehärligt ut!!! Fick ni gå in i cellerna på Alcatraz eller var det mer en "turistig guide"?

2012-04-24 16:54:02
URL: http://cesio.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0