Mumsig Cheesecake!

Jag testade att göra cheesecake för första gången i mitt liv och det blev faktiskt riktigt mumsigt om jag får säga det själv. Och så var det lätt att göra, dessutom :)

Här är receptet om det är någon som själv blir sugen på att baka!

3st ägg
1,5dl strösocker
2tsk vaniljsocker
200g philadelphiaost
3dl vispgrädde
10st digestivekex

Dela äggen och lägg äggulorna i en bunke och äggvitorna i en annan.

Häll strösocker och vaniljsocker över äggulorna och vispa ihop det tills det blir pösigt.

Blanda i philadelphiaosten.

Vispa äggvitorna till ett fast skum. Skummet ska vara så fast att man kan vända upp och ner på bunken.

Vispa grädden i en egen bunke. Rör därefter ner den vispade grädden i den andra smeten med lägsta hastigheten på elvispen.

Rör försiktigt med en sked ner de vispade äggvitorna.

Krossa kexen och lägg på botten av en rund form. (Jag tog 10 stycken men tar nog fler nästa gång..)

Efter några timmar i frysen är det bara att äta och njuta!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0