BAHAMAS BABY!!!

Bahamas kryssningen var amazing!! Absolut något jag kan rekommendera alla att göra. Vi fick ett jättemysigt rum med ett stort fönster, helt oväntat och all mat var inkluderat i priset, också oväntat. Maten var dessutom hur god som helst och det fanns massor att välja på. Till frukost och lunch var det en buffé och till middag fick vi trerätters med en meny att välja från. Det fanns dessutom glass och pizza att äta när man ville. Men det bästa av allt var nog buffén vi fick på poolpartyt runt halv 12. Den var to die for.


Nog om mat.. Första kvällen tog vi det ganska lugnt och spelade bingo och drack Bahama mamas. Det var spännande :P Vi var även på ett "shoppingmöte". Andra dagen gick vi upp tidigt och gick iland i Nassau som är Bahamas huvudstad. Där tog vi med oss alla broshyrer vi fick med oss från mötet dagen innan och de olika tiderna för utlottningar. Jag älskar gratisgrejer så jag tyckte att det var jätteroligt! Det var nästan bara vi och två par till som gick till de fyra olika ställena där de lottade ut grejer. Vi vann en sten av något slag (vi minns inte vad) som är på 5 karat. Det var iallafall kul att vinna något! Vi fick även lite gratis saker som två halsband och tre andra ädelstenar.



Efter shoppingturen gick vi tillbaka till båten och åt lunch och efter det gick vi till en strand och la oss och stekte i den vita sanden. När vi kom till båten var det en magplasktävling och på kvällen var vi på en jongleringskomiker som var grym. Efter det gick vi på poolparty med den underbara buffén och sen dansade jag (Anders kollade på) macarena och liknande danser. Skoj! Men svettigt :P



På den tredje dagen kom vi fram till Coco Cay som är en liten liten ö som typ är gjord för kryssningsturister. Men det var iallafall jättefint och det fanns en massa olika aktiviteter att välja mellan. Jag valde att lata mig i en solstol men boken "Niceville" (som förövrigt är himla bra) och Anders snorklade och såg både båtvrak och flygplansvrak. Den enda gången jag rörde på mig var när den grillade buffén serverades :) Life is good! På kvällen var vi på en ännu en show med en komiker. Han var helt okej men slog inte den första.



Det var ungefär det vi gjorde.
Måste bara nämna att personalen på fartyget var underbara också. Det gjorde att upplevelsen blev ännu lite bättre. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att jobba där :)



Dagen innan vi åkte till Bahamas var vi förresten på Seaquarium och kollade på Flipper och på en Späckhuggarshow. Jag har aldrig sett en späckhuggare förut på riktigt och tyckte att det var en av höjdpunterna på hela resan!



Hoppas att det var intressant att läsa, det blir mycket text när man har varit borta några dagar..
Nu är vi i Kissimmee utanför Orlando och imorgon åker vi till DisneyWorld.

xoxo

Kommentarer
Liisen

Så jäkla härligt! :D jag vill också kryssa! Det är galet vad mycket ni har hunnit med. Jag följer dig på resan ska du veta :) ( inte så bra på att lämna kommentarer dock..)kram på er

2012-01-11 22:28:39

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0