Everglades

Idag åkte vi till Everglades och till Everglades alligator farm. Everglades är träskmarkerna i södra florida där det bor alligatorer, krokodiler och en massa fina fåglar. Vi började med att se alligatorerna få mat samtidigt som skötaren berättade om alligatorer och krokodiler i världen.


Sen åkte vi med en airboat runt i träskmarkerna. Föraren var jätterolig och han körde runt båten en massa gånger så vi blev helt genomvåta, körde fort och stannade när han såg något intressant som en alligator, fågel eller ett träd. Efter båten kollade vi på en ormshow och efter showen fick vi hålla och klappa ormarna hur mycket vi ville. Jag som älskar alla sorters djur tyckte det var kanon. Det har jag aldrig varit med om förut, annars brukar det kosta flera hundra för att få vara med på ett kort med en orm.




Efter ormshowen såg vi en alligatorshow och det var likadant efter den att man fick hålla. Fast inte de stora som var med i showen utan två bebisar.
De var supersöta!



Jag blev sugen på att skaffa en orm men jag tror inte att Luna (våran katt) skulle uppskatta det.
Inte våra familjer heller för den delen :P

Nu har vi hittat ett billigt motell i Miami och här ska vi sova i två nätter innan vi kryssar till Bahamas :)

Kommentarer
Fanny

"Stannade när han såg något intressant typ en alligator, fågel eller TRÄD" Mohahha:P

2012-01-06 15:36:58

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0