Bangkok

Vi hade fem roliga dagar på Koh Chang där vi inte gjorde mycket mer än festade och tog det lugnt på stranden med folk. Stonefree som va stället vi bodde på va kanske inte det mest tysta stället men det hade en väldigt skön atmosfär så vi stannade iallafall. Och det va himla tråkigt att lämna ägaren Tom som lyste upp hela stället. 


Vi valde att skippa en kväll i Bangkok och istället ligga på stranden och åka kl 15.30. Såhär i efterhand kan jag ångra det en smula. Dels för att en shoppingdag i Bangkok är alldeles för lite, men också för att chauffören som körde minibussen började resan med att berätta att han inte hade sovit på två dygn. Då ska man helt enkelt inte köra bil! Och inte i sju timmar heller för den delen. Eftersom han ville komma fram så fort som möjligt ville han köra i 150 hela tiden vilket gjorde att vi fem tjejer som va i bussen fick några vredesutbrott på honom. Han frågade till och med om inte jag och Emelie kunde köra lite så han kunde sova. Jag funderade på det bra många gånger under resan men med tanke på att de kör på fel sida av vägen kom jag fram till att det nog va säkrast att avstå. 

Vi kom iallafall fram tillslut. Levande. Hittade ett guesthouse inte långt från Khao san road och däckade direkt när vi kom in på rummet. 

Hela gårdagen spenderade vi shoppandes på MBK och Khao san road. Både jag och Emelie hittade en massa saker och som tur är kunde Emelie få med sig en del av mina saker hem så jag slipper släpa på det :) 


Idag va vi tvungna att åka redan kl 5 på morgonen eftersom det planerades massa demonstrationer i Bangkok. En tuktukförare sa till oss att det va bra att vi åker idag för att det kan bli väldigt farligt och han tänkte till och med stanna hemma. Hoppas att det går bra och att ingen skadas!


Emelie åkte vid halv 10 och då gick jag och la mig på två stolar och somnade som en stock. Mitt flyg går om en timme men jag är inte framme i Langkawi, Malaysia förens sent ikväll.

Xoxo

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0