Livet på en ö

Fyra nätter har vi tillbringat på ön Koh rong och det har nu blivit dags för oss att åka vidare till huvudstaden Phnom Penh. Det har varit väldigt skönt att stanna så länge på en och samma plats och vila upp oss lite. 

I förrgår gick vi med tre killar till Long beach som ligger på andra sidan ön. Det va en spännande trekking genom djungeln speciellt med tanke på att Emelie som hatar ormar tidigare under dagen läste om alla de olika livsfarliga ormarna som finns på den här ön. Att gå upp för berget i 30 graders värme är nog den svettigaste upplevelsen jag varit med om. Och att sedan ta sig ner för berget med rep och flipflops kan vara den mest jobbiga bergsklättringen jag gjort :) Men det va värt det! Long beach hade en ännu vitare strand och ett ännu mer turkost vatten än på den sidan vi bor på. Helt fantastiskt! På kvällen gick vi till en annan strand och såg solnedgången. När vi sen skulle gå tillbaka genom djungeln va det kolsvart och det kändes som om hela djungeln kom till liv och började röra på sig. Plötsligt dök det fram två stora lysande ögon framför oss i trädet. Det såg ut som en blandning av en apa och en katt tyckte jag. Det va en apa fick vi veta senare. 

Igår va vi trötta så vi låg bara på stranden hela dagen och idag har jag snorklat med en massa fina fiskar i alla färger. 












Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0