JAPAN

Japan är så coolt! Som en helt annan värld. Landet är väldigt rent och det känns som vi går runt i en leksaksvärld eller i ett tv-spel. Svårt att förklara. Och alla är så himla söta och hjälpsamma. Jag frågade en kvinna om hon visste var det fanns en bankomat och hon blev jättebekymrad över att hon inte kunde hjälpa mig. Och de gör verkligen allt för att hjälpa oss. I Bangkok köpte vi ett Japan Rail pass för 3700kr för tre veckor och när vi kom till Tokyo sa de att det bara var för två veckor vi hade betalat. Men vi höll vid att vi betalat för tre veckor och till slut fick vi det för det priset. Vilket gjorde att vi tjänade cirka 600kr. Katsching! 
 
 
Första dagen sov vi i Tokyo på ett billigt hostel där rummet var indelat i små boxar. Allt som fick plats i boxen var en madrass. Pyttelitet. 
 
 
Andra dagen åkte vi till Fukushima där tsunamin 2011 nästan förstörde en kärnkraftreaktor. Vi snackade med en gammal man om det, han hade en massa att säga men kunde inte ett ord engelska. De gör så, japanerna, pratar en massa japanska med oss hela tiden fast vi inte förstår någonting. Så söta. I Fukushima åkte vi till ett spaliknande ställe med hot springs. Det var det billigaste stället man kunde sova på och då sov vi i sovsalar med runt tjugo sängar. 
 
 
När vi checkade in fick vi en mysdress att klä oss i och fick lämna in alla våra saker. Sen badade vi i hot springsen. Killar och tjejer för sig, för i vattnet fick vi inte ha våra mysdressar på oss. Det fanns sju olika pooler och två bastu. Underbart!
 
Tokyos tunnelbanesystem. Faktiskt superenkelt och smidigt.
 
 
Vad vi gjorde i Fukushima skriver jag mer om imorgon för nu orkar jag inte hålla mina ögon öppna mer. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0