Osaka

Vi har nu spenderat några dagar i Osaka. Där kunde man bo billigt i slumområdet där det var många fulla söta små gubbar. 
 
Vi har hittat en ny japanbok, ätit många goda saker på pinne, sett helgedomar och slott, njutit av ännu fler körsbärsträd vid floden, shoppat loss med de coola kidsen och åkt en massa tåg. Tågen och subwayen går väldigt smidigt och i Japan går det exakt den tidpunkten det ska gå. Inte alls som i Sverige eller resten av Asien för den delen. 
 
Här gör vi vår egna soppa med kött. Mumsigt.
 
Greengate?
 
 
Nu är vi i södra Japan i Nagasaki där den andra atombomben släpptes under andra världskriget. Imorgon ska vi lära oss mer om det och utforska staden innan vi åker vidare till Hiroshima.
 
Puss & kram

Kommentarer
Emilia

Åååh va jag är avundsjuk! Det är en av mina största drömmar att åka till japan när alla körsbärsträden blommar, äta sushi tills jag spyr och bara se den häftiga kulturen! Njuuut åt mig med :)

Svar: Japan är riktigt häftigt så det tycker jag att du ska göra någon dag. Tills dess ska jag njuta åt dig också :) Kram
Sabina

2014-04-21 21:50:30
URL: http://fruholmeby.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0