Pass - check, Japanbiljett - check

 
 
 
Äntligen har jag fått mitt pass. Jag trodde att jag bara skulle hämta mitt pass på svenska ambassaden och att jag skulle kunna komma ut ur landet med mitt gamla pass men jag var tvungen att få en ny stämpel i mitt nya pass också. Pågrund av demonstrationerna som pågår i Bangkok för tillfället så var stället jag skulle åka till för att få min stämpel långt bort från svenska ambassaden. Jag var tvungen att stoppa sju olika taxis och få hjälp av en thaiman innan någon ville köra mig dit. Och dyrt va det också. Väl vid immigrationen var jag tvungen att fylla i massa papper, ta en massa kopior och vänta i kö i en kvart. Precis när det var min tur tog de en timmes lunch. Efter lunch fick jag en lapp till en annan kassa och fick vänta en timme till för att lämna in alla mina dokument. Sen fick jag vänta ytterligare en timme för att någon skulle sätta stämpeln i mitt pass. Suck.. Men nu har jag det äntligen i min hand. Inte nog med det, igår bokade jag även min biljett till Tokyo, Japan. Ett land jag alltid har drömt om att åka till. Just nu blommar körsbärsträden i hela landet och färgar Japan rosa. Det kommer bli fantastiskt. Jag känner det på mig. Jag har dessutom hittat en kille som vill följa med mig så jag slipper resa dit ensam. Awesome.
 
Inte nog med det, jag upptäckte precis exakt för en kvart sedan att mitt favoritband 30 seconds to mars spelar i Bangkok ikväll!! Det kan jag bara inte missa, även om jag verkligen inte har pengar till det. Men något sådant löjligt som pengar kommer aldrig få stoppa mig från att göra det jag älskar.
 
Puss
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0