Från Tarakan till Berau

Från Tarakan till Tanjung Selor tog vi en båt för 50kr. Den tog cirka en och en halv timme. Från Tanjung selor till Berau åkte vi i en bil med åtta säten för 45kr. I bilen var det tolv personer, åtta vuxna och fyra barn. I framsätet satt en kvinna som spydde i en påse hela vägen, framför henne satt en pojke på kanske två år som fick sköta sig själv. Inget bälte eller ens en riktig plats att sitta på. Jag delade plats med en pojke på kanske sju år och bredvid honom satt en man med ännu ett barn i knät. Bredvid honom satt Ellinor som va den enda som hade ett bälte på sig. Bakom oss satt tre män och ett litet barn. Vägen var som en bergochdalbana vilket små asiatmagar inte tolererar så bra så efter inte så lång tid i bilen började flickan i knät på mannen mellan mig och Elli spy. I knät på Ellinor. Vilket genast resulterade i att pojken bredvid mig också började spy. Det fortsatte de med hela vägen till de gick av. Som tur va fanns det en massa påsar att använda vilket får mig att tro att det är en vanlig företeelse i det här landet. Efter att ungen bakom mig hade bajsat i djungeln två gånger började han också spy. Resan tog ungefär tre och en halv timme och som jag skrev igår så kan de inte någon engelska här så att hitta ett boende tog ett tag. Nu är vi iallafall framme i Berau och ska nu ut och kika på vad som finns här att se.
Alla ska ju ta kort på mig hela tiden så då är det inte mer än rätt att jag får göra detsamma.
Losmen=hostel

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0