I got my visa and Im ready to go

För att ta sig från Sabah (en av de två malaysiska delarna av Borneo) till Kalimantan (den indonesiska delen av Borneo) måste man ha ett visum. 


Vi kom till Tawau på en fredag, konsulatet har stängt på helgen (fick vi reda på när vi kom dit i lördags morse med nån man vi fick skjuts av) så vi har mest bara tagit det lugnt. Gått mycket, ätit mycket, spelat Farkell mycket (vårt favorittärningsspel) och varit på bio två gånger. Att gå på bio kostar 20kr! Jag har shoppat loss en aning också, det är ju trots allt två månader sedan jag lämnade kalla Sverige idag.


Eftersom vi var säkra på att det indonesiska konsulatet öppnade klockan åtta idag måndag så va vi där lite innan åtta. Men det öppnade visst nio. Kan vara bra att veta om nån annan ska dit.. Det va ett himla flängande hit och dit i visumprocessen där vi bland annat blev fotade, fick skriva ett personligt brev (vi fick ett papper att skriva av) och skriva i en ansökan. 


Hela kalaset gick på 350kr och vi åkte tillbaka klockan två och hämtade upp det. Imorgon blir det alltså ett nytt land, en ny stämpel i passet och en ny valuta.  Och jag som precis har börjat lära mig malaysiska. Men efter Kalimantan åker vi till Sarawak som är den andra malaysiska delen så då får jag användning av mina kunskaper igen.

Elli ute och går
Och går
Och går

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0