Boracay

Sista dagen i Coron åkte vi på en båttur för att dyka och snorkla vid skeppsvrak. Vi hade turen att få vara på båten helt själva eftersom dykinstruktören samtidigt hade hand om fyra rika politiker. De hade en egen båt - den största yacht jag någonsin sett, och vi åkte ut till dem först och dök. Eller Gerrit dök och jag snorklade. Sen åkte vi till ett annat ställe där det var ett 30 meter stort japanskt skeppsvrak från andra världskriget. Det låg snett så det började på 5 meter till 20 meter ner så jag kunde fridyka ( utan tub ) vid det. Det var riktigt häftigt. Det andra vraket vi åkte till var 120 meter långt och låg nere på 28 meter så det kunde jag inte dyka ner till men Gerrit tyckte att det var väldigt coolt. 
 
 
 
 
Det tog oss två dagar att komma fram till Boracay. Först tog vi en båt till ön Mindoro i sju timmar. Där sov vi en natt, kollade på en trevlig marknad och pratade med en massa barn. De var inte så vana vid turister där och det var även mycket fattigt men det var fint och en mysig stämning. Även om jag då och då tycker om att bo på turistiga ställen där det luktar gott, folk pratar engelska och det finns restauranger med fräsch mat, så tycker jag nog bäst om ställen där det inte är så turistigt. Människorna där är så genuint trevliga och vill inget annat än att försöka prata med dig, och är inte bara ute efter dina pengar. 
 
 
 
 
 
På morgonen tog vi en van i tre timmar, en färja i fyra och sist en båt i en kvart innan vi kom fram till ön Boracay. Här finns det en tre kilometer lång vit sandstrand som är en av världens vackraste och det är superturistigt. Idag fyller min resekamrat år så vi ska ut och fira honom ikväll. Halva dagen har vi njutit av aircondition och tv i vårt hotellrum på stranden som vi hittade för ett himla bra pris. Det händer inte ofta så man får ju passa på :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0