Coron

Färjan gick i fredags som den skulle och åtta timmar senare var vi framme i Coron. Det var en helt okej resa, vi fick ris till lunch med några små kycklingbenbitar och såg delfiner och flygfiskar. 
 
 
Vi hittade ett väldigt trevligt hostel med wifi, havsutsikt och en kattunge. Igår hyrde vi en moppe som vi skulle åka till ett vattenfall med. Dessutom för att få lite vind för jag tror banne mig att denna ön är ännu varmare än den tidigare. Lite mer än halvvägs dit började moppen att hoppa fram och låta konstigt så vi stannade och kollade på den. Då kom en man ut från ett hus och kollade på den med oss och berättade att den var paj. Medan han tappert försökte laga den litegrann hängde jag i hans hus med hans tre söta barn. Moppen gick inte att fixa men vi försökte ändå att ta oss tillbaka på den. Vi lyckades inte och när det fortfarande var 2 mil kvar tillbaka orkade inte moppen kämpa mer. Efter inte så lång tid kom en man på en motorcykel förbi och gav oss lift till byn. 
 
 
 
Vi fick en ny moppe och när solen gått ner åkte vi till en hot spring och njöt under stjärnorna.
 
 
På kvällen gick vi till hardrock som är det enda utestället i byn, och dansade framför en massa speglar med en massa fillippinare. Har aldrig svettats så mycket förut i mitt liv men det var en väldigt rolig kväll. 
Idag har vi hängt vid en pool, ätit hummer och nu ligger jag i sängen och gosar med en kattunge. Kan inte bli mycket bättre..
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0