Det bästa och det sämsta med Melbourne

Denna veckan har jag jobbat en massa. Men eftersom jag oftast bara jobbar sex timmar om dagen funderar jag ändå på att skaffa mig ett till jobb. Det är bara det att jag tjänar 150kr i timmen på vardagar och 180kr på söndagar och jag vill inte förlora det jobbet. Så jag funderar på att vänta tills nästa år och se hur många timmar jag får då.
 
Idag är jag ledig och ska följa med Emelie och min kollega Louise på en dansk tjejs födelsedagskalas. Det bästa med Melbourne är att det alltid finns så mycket att hitta på!
 
 
 
 
En dag blev jag och norska Jenny sjukt sugna på svenska köttbullar och kanelbullar. Det fixade vi lätt genom att åka till IKEA! Mums!
 
 
 
 
 
I onsdags efter jobbet var vi på Queensberry hotel och tog några drinkar innan vi mötte upp några andra på den populära restaurangen Chinchin för att dela på några asiatiska gourmeträtter. Det sämsta med Melbourne är att det finns så mycket att göra att pengarna lätt tar slut.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0