Två veckor i Shepparton

Vi stannade i Shepparton i två veckor och plockade päron på tre olika farmar. En dag plockade vi plommon vilket var mycket lättare vikt men vi fick inte ta de som var för gröna. Och typ alla var lite gröna så det var inte lätt att veta vilka vi kunde plocka. Det var på en farm som heter Radevskys. Det var lite bättre betalt (38 dollar per bin) men det var en stor farm och det fanns varken toalett eller vatten att fylla på. The supervisors är från Armenien och var inte speciellt trevliga. Den bästa farmaren var Anthony Cinciado och hos honom plockade vi både Williams och Packhams päron. Williams går till juice så man kunde plocka alla storlekar. Packhams går till export så de var man tvungen att vara försiktig med och även plocka med pinnen kvar. Så de tog längre tid att plocka men vi fick 36 dollar per bin. Hade vi stannat tills alla Packhams träden var slut vilket skulle ta en vecka skulle vi få 40 per bin. 





Men jag fick tråkiga nyheter från hemma så jag hade nästan bestämt mig för att åka hem. Så vi sa upp oss och sa till campingen att vi skulle åka. Men sen som tur var visade det sig att jag inte behövde åka hem. 

Har du några frågor om hur det är att plocka frukt i Australien så är det bara att fråga!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0