Hem igen

Snart är jag hemma i Sverige igen efter två månaders mjölkande i "the outback". Själva arbetet med kossorna kommer jag inte sakna men den gemenskapen vi hade i huset kommer bli svår att hitta igen. Det är helt klart det jobbigast men även det bästa med att resa så som jag gör. Att hitta sådana härliga människor som är precis lika mycket av en retard som jag själv och sedan efter en tid lämna dem för att antagligen aldrig ses igen. Som tur är kommer man alltid att ha minnena kvar. Och det finns många roliga minnen från huset i Lucindale. Det har dessutom varit lite av ett rehab då några alltid jobbade och vi inte kunde dricka speciellt mycket. Vi har heller inte haft så mycket internet, vi har alla luktat koskit och inte brytt oss om hur vi sett ut och inte behövt tänka på hur vi betett oss så att det inte ser dåligt ut för omvärlden. Helt enkelt ett rehab från resten av världen. Kan rekommenderas till alla.







Som jag sagt tidigare så bestämde sig Elin också att åka hem över sommaren. Så igår förmiddag lastade vi och Gerrit in våra grejer i vanen och styrde kosan mot Adelaide där vi checkade in på ett hostel på partygatan Hindley street. Det blev en galen kväll och natt med bullriding och en massa dansande.





Nu har jag gått av första flyget i Kuala Lumpur- flygplatsen som har en regnskog i mitten. Det tog 7 och en halv timme och jag hann se både Cinderella och Chappi som båda var sevärda filmer. Som tur är har jag bara 3 timmars väntetid i KL och jag hoppas att jag får en plats på nästa flyg utan någon bredvid så jag kan sova hela vägen till Amsterdam. 


McDonalds i Adelaide har självbetjäning 👍👍 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0