Cairns

I tisdags fick jag beskedet att det inte finns något mer jobb i Bowen, hos Alan, så jag bestämde mig för att åka dagen efter. Mest på skoj sa jag till Tim och Sebastian att de borde följa med mig till Cairns och en stund senare sa de att de ville följa med. Så jag slapp köra, hade roligt sällskap under den 7 timmar långa bilresan och vi delade på bensinkostnaden. Perfekt! På vägen upp stannade vi vid ett vattenfall och vid mission beach där havet faktiskt var riktigt varmt och stranden var väldigt fin.
 
 
När vi anlände i Cairns gick vi till Waterfront hostel där Tim bodde i två månader innan han kom till Bowen. Han hjälpte mig att få jobb här så idag jobbade jag första dagen med att städa hela hostelet. Jag får inga pengar för det men får bo gratis i personalrummet tillsammans med 7 andra fattiga backpackers i utbyte mot att jag städar två dagar i veckan. I onsdags var Tim och Sebastians första och sista dag i Cairns för dan efter flög de till Perth. Så det firade vi med att gå ut. Igår hade hostelet gratis grillad mat och vin och efter det var det ladies night på Woolshed med gratis champagne. Tydligen är det samma visa varje torsdag så då kan jag spara pengar på middag och dricka en dag i veckan iallafall. Härligt!
 
 
Igår lade jag ut en annons för att sälja min van och idag sålde jag den till ett par tyskar. Alla på hostelet är trötta så ikväll ska vi bara hänga och kolla på film. Efter två dagar känns det redan som jag känner de flesta. Jag bor precis i city och utanför min dörr har jag lagoonen som är en jättestor pool bredvid havet. Havet är brunt och inte så trevligt dock. Men det är fint ändå. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0