Bowenwood

Fyra dagar har jag redan jobbat i bönskjulet. Jag trivs bra och vi har nu flyttat in hos tre britter inne i "stan". Det bor runt tio tusen människor i Bowen, om det är inkluderat alla backpackers som är här och jobbar vet jag inte. I Bowen spelades filmen Australia med Nicole Kidman och Hugh Jackman in och de har världens största (inte riktiga) mango som kostade en förmögenhet. Ja, det är väl ungefär det som finns här i Bowen. Och sol då. Det är absolut ett plus. Själva jobbet har inte blivit roligare direkt men som vanligt är det folket man jobbar med som gör det roligt. Runt 70 procent är asiater, de flesta från Japan, och sen är det folk från England, Frankrike, Italien, Sudan, Somalia, Skottland och en till svensk. 




Förresten så har jag helt glömt av att berätta att vi fick ett jobb innan det här jobbet. Det var när vi var i Mount Isa som var en av de större städerna ute i öknen. Vi kollade efter jobb där i någon timme eftersom det fanns täckning och hittade ett jobb som kommit ut samma dag i Mount Isa. Så vi ringde, fick åka dit på intervju och fick jobbet båda två. Det var i en nyöppnad kebabrestaurang och vi hoppades på att eftersom det ligger mitt ute i ingenstans att det skulle räknas som ett jobb jag skulle kunna göra för att få mitt visum. Men det visade sig att det inte var så så vi fick tacka nej och åka vidare. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0