Swami sivananda yoga Ashram

Vi var på ashramet i en vecka och gjorde sammanlagt 20 timmars yoga. Jag hade gärna stannat några dagar till för att gå igenom alla asanas/positioner, men vissa omständigheter gjorde att vi blev tvugna att lämna. Och de sista tre asanas vi inte hade gått igenom än är de tre svåraste så jag är helt okej med det. En utav omständigheterna är att om vi hade stannat längre där hade vi fått ta bort dagar ifrån vårt resande och det är fortfarande mycket kvar av Indien som vi vill se innan vi åker till Nepal. 

Lektion på ashramet

En stor "gråsugga"


Meditation i soluppgången


Efter meditation och sång hoppade Gerrit i sjön.

Att bo på ett Ashram var en väldigt trevlig och positiv upplevelse och ett skönt avbrott från kaoset i resten av Indien. Innan vi gjorde någonting, åt, mediterade, asanas, osv så bad vi och även om det inte är någon stor grej och de sa att vi skulle ta det med en nypa salt så kändes det lite för religiöst för mig många gånger. Jag är mer ute efter det spirituella men det är alltid intressant att lära sig om olika religioner och kulturer. 

På ashramet fanns det en katt och en hund och de sägs att djur som kommer till ett Ashram och stannar kvar är fallna änglar. Det tycker jag är en fin tanke. 

Yoga klass




Det här var min säng i en vecka.

Nu är vi i Gokarna vid stranden. Det är lågsäsong så det är inte många ställen på stranden som är öppna vilket är härligt. Det är fler kossor och hundar än människor. För att komma hit fick vi först ta en buss i 1.5 timme, ett tåg i 14 timmar, sova på tågstationen i 6 timmar för att till slut ännu ett tåg i 5 timmar. Indien är stort.

No parking


Tåg








Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0