Vad jag kommer sakna och inte sakna med Oz

Efter mer än ett år i Australien är jag nu påväg mot Indien! Jag kommer sakna alla underbara människor jag har träffat jättemycket. Men det är en del av min backpackerlivsstil så det är bara att gilla läget. Jag hoppas att många av dem jag träffat en dag kommer och hälsar på mig och jag skulle kunna åka jorden runt flera gånger om och bo hos mina vänner. Det är inte många som kan säga det och jag känner mig lyckligt lottad. 




På min sista dag i Cairns åt jag fiskbullar och drack rekorderlig cider. Tror det kommer att bli lite knepigare att hitta det i Delhi.

På min näst sista dag i Cairns lärde chilenarna oss att laga empanadas. Det var mums!

Det ska bli så kul att komma iväg och resa igen. Jag älskar att upptäcka nya platser och lära mig en massa nya saker, nytt språk, ny mat, nya kulturer. 


Men visst kommer jag att sakna Australien efter så lång tid. 


Det kommer bli väldigt märkligt att inte bo i ett kollektiv längre. Att vakna upp och bara ha en människa som säger god morgon och undrar hur man mår istället för 20 personer. Att bara ha en människa att hänga med på kvällen istället för 40 personer. Att inte ha en massa människor att laga mat och äta med. Himla tur att jag inte är helt ensam i Indien. 


Jag kommer att sakna alla galna nätter vi haft på Woolshed som har varit som ett andra hem. Och Waterfront backpackers som har varit mitt hem i över tre månader.



Vi firade det kinesiska nyåret med festival på grafton street.

Jag har pluggat Indien vid poolen lite varje dag.

Och druckit en hel del goon och spelat kort.

Jag kommer att sakna att kalla alla för babe. Det låter kanske konstigt men det är något alla i Australien gör. I början tyckte jag att det var konstigt att bli kallad love, hun, babe, beautiful osv i butiker och på McDonalds (eller maccas som det heter här ) men nu har jag vant mig och kallar själv alla för babe. Fast bara folk jag gillar och inte vem som helst. I Sverige säger jag det bara till dem jag verkligen gillar, typ istället för älskling. För det är så mycket trevligare att kalla någon för älskling eller babe istället för att säga deras namn. Något vi borde anamma i Sverige tycker jag. 

Sen så kommer jag såklart att sakna värmen och alla vackra platser.

Något jag inte kommer sakna med Australien är alla små myror som kommer direkt man tappar en smula på golvet, kackerlackor som springer runt och svarta baggar i mjölet och pastan.
Jag kommer inte heller att sakna folk som slänger min mat bara för att de behöver en kastrull. Eller att behöva rosta mina mackor i ugnen för att det inte finns någon rostmaskin. Kommer, om jag ska vara helt ärlig, inte heller sakna att vakna upp till folk som har sex en meter ifrån mig. Det är nog det jag kommer sakna minst.. :) 

Min säng den senaste månaden.

Det ska bli trevligt med lite detoxing efter 4 månader av en diet bestående av pizza och öl. Sen om det finns något som jag kan äta i Indien återstår att se.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0