Sista dagen i Orlando, Florida och Islands of Adventure

Den sista dagen i Orlando var vi på den andra Universal studios parken - Islands of adventure. Det var den absolut roligaste av alla nöjesparker jag har varit på. De bästa attraktionerna de hade var två stora berg-och-dalbanor med en massa lopar och två 3D attraktioner, en med spiderman och den andra åkte igenom Hogwarts i Harry Potterområdet. Gillar du Harry Potter måste du bara åka dit, det var magiskt :)



Tadaa, Hogsmeade!




Jag köpte bara en nyckelring..



Fast hade allra helst velat ha den här..
Jag vet inte när jag skulle ha på mig den bara.



Man kunde även köpa en av de kända trollkarlarna och häxornas stavar, eller
"låta en stav välja dig."



Hogwarts








Hulken berg-ochdalbanan. Sååå rolig!




Jurassic Parkområdet var också riktigt bra gjort. Där kunde man gå in i välkomstcentret som ser ut som det i filmen.

Vi åkte även en attraktion som var som Colorado på Liseberg. Trodde vi! Det visade sig att det var oundvikligt att bli blöt. Och jag hade en poncho på mig för att slippa men den hjälpte inte mycket när det kom in en tsunami i båten. Anders som inte hade en poncho på sig var inte torr en ända centimeter.

För 27 dollar extra köpte vi ett expresskort var så att vi fick gå först i kön på alla attraktioner utom Hogwarts. Det var himla smidigt och gjorde att vi kunde åka de bästa två gånger :)



Kommentarer
Frida

Ååh va häftigt med Howards! Dit hade jag också velat åka! Nu kommer du snart hem. Tjohoo:-) miss you,! Puss

2012-01-15 11:46:04
URL: http://vorathiel.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0