Jaisalmer

Tåget var inställt när vi kom till tågstationen igår, pågrund av strejk. Så vi gick till kassa 402 som vi blev skickade till för att gå tillbaka våra pengar. Då bestämde de helt plötsligt att tåget visst skulle gå. Så vi slapp behöva leta upp ett hotell igen och fick åka med tåget 16 timmar till Jaisalmer. Eftersom de flesta trodde att det var inställt var tåget nästan helt tomt så vi hade en massa plats för oss själva. Tåget var väldigt trevligt och inte alls vad jag hade förväntat mig. Toaletten var inte heller så farlig men den luktade hemskt mycket och vi sov alldeles för nära den. Det blev en väldigt kall natt så vi tog på oss nästan alla kläder vi hade och sov tillsammans på den lilla bänken för att hålla värmen. 

Nu är vi ute i öknen i staden Jaisalmer som är ett stort fort där 3000 personer fortfarande bor i. Det är bland det vackraste jag har sett! Det känns som att gå runt i Aladdins värld. Det är fullt med små gränder och hundar, kossor, grisar, getter och människor. Till middagen hade vi en utsikt med en fantastisk solnedgång. Imorgon ska vi gå upp tidigt och åka ut i öknen på en kamelsafari i tre dagar. Jag håller tummarna på att nätterna inte kommer bli allt för kalla men ser fram emot att sova på sanddynerna under stjärnhimlen. 




Kommentarer
Maria

Vad fint ni har det! Jag blir så avundsjuk!!

2016-02-24 09:44:40

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0