Lost in Saigon

Okej kanske inte helt vilse men ändå, det är tur att jag har Emelie med mig annars hade jag definitivt varit lost. Idag har vi strosat runt i stan. Vi började med att gå några timmar på en marknad. Inte lika påstridiga försäljare som i Thailand vilket va skönt. Efter shoppingen gick vi till en public pool men det va mer bara för motionssimmare så det fanns ingenstans där man kunde ligga och läsa. Så vi tog bara ett dopp och tog en taxi till War remnants museum. Det var fruktansvärt att se! Amerika dödade tre miljoner människor under kriget men än idag föds massor av barn med hemska åkommor pga vad som hände för 40 år sedan. Så hemskt!

Nu är vi tillbaka på hostlet och ska gå och duscha bort all smuts och svett. Det är runt 27 grader vilket är helt okej men eftersom det är så fuktigt så blir man svettig som en gris. Ikväll fyller en kille 25 år så vi ska ut och fira honom.

Trafiken här är INSANE!

Vietnam

Framme i Ho chi minh city eller Saigon som det hette tidigare. Resan hit gick verkligen superbra. Och det va så himla roligt att äntligen träffa Emelie igen! Och i Vietnam av alla ställen i världen också! Direkt jag hade hittat till vårt hostel som förövrigt är jättefint gick vi till en koreansk restaurang med ett gäng människor. Vi va elva personer som satt på golvet - korean style och åt sushiliknande mat. Faktiskt gott! Jag va sjukt trött så orkade inte riktigt vara social så vi gick vidare. De på restaurangen hann säga att jag va söt innan vi gick, trevlig start på resan :) Innan vi gick och la oss hann vi även med varsin massage för 40 kronor. Ojojoj nu måste vi ut och upptäcka staden! Ha det så bra!!

Frukosten

Mellanlandningar

Yes äntligen hittade jag gratis wifi! För tillfället hänger jag på flygplatsen i Bangkok och väntar på att få reda på vilken gate jag ska gå till. Det är över fyra timmar kvar så den har inte kommit upp än.. Resan hit har gått himla smidigt. Jag flyger med turkish airlines och första flyget mellan Sverige och Istanbul va ganska slitet. Jag skulle egentligen ha tre platser för mig själv men en något större kvinna tyckte att det va trevligare att sitta bredvid mig istället för mellan två män. Jag höll inte riktigt med henne på den punkten utan hade mycket hellre lagt mig ner och sovit. Till mat valde jag kebab som till min förvåning smakade kalops.

Flyget mellan Istanbul och Bangkok tog elva timmar och det va ett väldigt fint flyg med tv, massa nya filmer och usb-uttag. Kanon! Bredvid mig satt en trevlig fransk kille som också va ensam ute på vift så tiden gick väldigt fort. Efter maten som förövrigt smakade get försökte vi oss på att sova. Men det gick sådär. Den senaste timmen har jag försökt mig på det igen på flygplatsen men alla de indier som hängde i sittsalen tyckte att det va mycket roligare att stirra på mig så jag gav upp och gick.

Sådär nu är ni uppdaterade..
Hmm äta, shoppa eller be?

Packat och klart

Nu är det inte många minuter kvar innan jag stiger på flyget i Göteborg. Det ska bli så himla skönt att äntligen komma iväg. För er som inte vet/glömmer hur jag ska åka, här är den planerade resrutten - Idag flyger jag från Göteborg ( mellanlandar i Istanbul och Bangkok ) till Vietnam. Där träffar jag Emelie och vi tar oss tillsammans till Kambodja och sen till Thailand. Sen flyger Emelie hem och jag tar mig vidare till Langkawi i Malaysia och firar jul och sedan till Singapore och firar nyår :) Efter det har jag fortfarande ingen aning vart jag ska ta vägen. Det återstår att se ;)

Victorias secret har öppnat på Landvetter!!

Vi hörs när jag är på varmare breddgrader!

Asien nästa

Hej alla glada!
Det har hänt en del sen senast jag skrev. Jag har avslutat min anställning på Delicato där jag har trivts jättebra i ett och ett halvt år. Jag och Anders har valt att gå isär då vi vill gå åt olika håll i livet. Jag har flyttat ifrån Lidköping och har lämnat mina saker hos mamma och på onsdag åker jag och möter upp min bästis Emelie i Vietnam. Kort och gott..

Nu när jag drar ut på vift igen ska jag försöka att uppdatera bloggen så ofta jag kan. Jag har precis packat färdigt väskan och har checkat av det mesta på min lista. Imorgon ska jag lämna katten hos Anders, ta passfoton och säga hej då till nära och kära.