Back to school

Idag borjade vi dagen med att aka buss i 1 timme till ett stalle som hette Riwaka Resurgence dit maorimammorna tar sina barn och doper dem och introducerar dem till moder jord. Det var en valdigt vacker plats dar vattnet var helt klart och vi blev till och med valsignade dar som 8 veckors gamla barn (Sa lange vi har varit i NZ). Jag glomde inte ta med kameran men daremot glomde jag satta i batteriet sa det blev inga kort tagna idag.

Enligt Maorilegenden var moder jord och himlen, som ska forestalla en man, kara och holl om varandra sa hart att det var helt morkt pa jorden. Men en dag trottnade en utav deras tre barn pa morkret och knuffade upp pappan till himlen och skapade den jord som ar idag. Och nar det regnar, som det gjorde idag, ar det for att mannen grater for han saknar sin kvinna sa mycket. Vacker historia tycker jag. Nar vi kommit tillbaka till skolan sa hade Butch Bradley en forelasning om hans jobb pa Te a ara Maui, dar han jobbar med maoriturism.

Jag har fortfarande inte hort nagot fran killarna och tyvarr har det ju inte varit sa fint vader idag sa jag hoppas att de inte fryser allt for mycket.

Ha det sa bra!

Kommentarer
Niklas

Hej!! Låter som om du har det ganska gött där borta, fast jag visste inte att Gollum hade solglasögon;) Här hemma fortsätter vintern, -10 känns som vårtecken!! Ha det bra! Kramar Niklas och Ellinor

2010-03-02 11:56:51

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0