USA guide #1

Jetlagen har fortfarande inte lagt sig. Idag och igår sov vi till två på dagen. Igår var vi hos svärföräldrarna och fick en god söndagsmiddag. Underbart att få maten serverad. Vi har ioförsig inte lagat mat på nästa tre månader men jag tycker fortfarande att det är lika tråkigt som jag gjorde innan vi åkte. På kvällen åkte vi hem till Philip och Sandra och pratade i några timmar.



Eftersom jag aldrig hittade någon bra guide till usa när jag planerade vår resa så tänkte jag att jag skulle skriva lite som kan vara bra att veta när andra planerar. Jag kommer inte att skriva allt på en gång men lägger de inläggen under USA 2011 - 2012 kategorin.

Nu har jag kollat igenom mina kvitton och här är vad inträderna till olika nöjesparker, museum och annat kostade i dollar.

Alcatraz - 26
The National WWII Museum - 16
The Dallas world aquarium - 21
Universal Studios Hollywood - 77
Universal Studios Orland 2 dagarspass - 133,75
Expresspass för att komma före i kön på Universal - 26
Disneyworld Orlando - 50
Grand Canyon - 12,5
Miami Seaquarium - 40
Johnson Space center Houston - 18
The sixth floor museum (JFK mordet) - 13,50
Everglades alligatorfarm med båttur - 23
Top of the rock - 25
Frihetsgudinnan och Ellis Island - 13
NHL i Madison Square Garden - 130

När vi var i usa låg dollarn i ungefär 7 kronor.



När vi åkte till Disneyworld i Orlando köpte vi några billiga biljetter i ett "turistcenterbås" utanför vårt motell. De köper redan köpta men oanvända biljetter, så istället för att betala ungefär 90 dollar så betalade vi 50. Men när vi kom till Disneyworld var det nära att vi inte kom in eftersom man var tvungen att visa fingeravtryck. Vi kom in till slut men jag skulle inte göra så igen, så det kan jag inte rekommendera andra att göra så. 


 
När vi skulle köpa NHL biljetterna så fanns det bara jättedyra platser kvar, så istället köpte vi av en man på gatan som sa att de var platserna brevid honom och hans son. Platserna var jättebra och kostade egentligen 300 dollar (stod det på biljetten t.o.m) men vi fick dem för 130 eftersom jag var snål (och är ganska grym på att pruta) :P När vi hade satt oss kom det några andra och satte sig bredvid oss och då blev vi lite nervösa. Men vi hade ju biljetter med platser och allt, så det var inga problem. Jag förstår än idag inte varför han skulle dra en lång historia om att de såg fram emot matchen osv. Vi hade ju köpt biljetterna iallafall..


Kommentarer
Anonym

Innebär det att jag ALLTID är jetlaggad då om jag sover till två?:P

2012-01-31 19:00:16

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0