Australien

När jag kom hem i juni var jag säker på att jag skulle få ut pengar från a-kassan som jag har varit med i två år. Då skulle jag kunna skaffa en lägenhet och ett jobb. Under tiden har jag bott hos min mamma. Men efter tre månader av inskickande av intyg hit och dit visade det sig att jag kom hem en månad försent för att få några pengar alls. Hade jag vetat det hade jag såklart kommit hem en månad tidigare. Men det är lätt att vara efterklok. Alla dessa knepiga regler i a-kassan och arbetsförmedlingen. Usch och fy! Så nu står jag här utan några pengar alls. Inte alls planerat.. Tanken att jag skulle bo hos min mamma i vinter och jobba i grästorp skulle vara hemsk så jag har bestämt mig för att åka till Australien på ett work and holiday visum. I Australien finns det massvis av jobb och ställen att bo på så det tror jag inte kommer bli några problem. Det ska bli superkul att bo i samma stad som min bästa vän Emelie igen efter en väldans massa år. Dessutom ska jag få bo med min pojkvän som annars bor i Belgien i ett varmt land med massa möjligheter. Det kommer bli fantastiskt!
 
Tandemcykling runt Lummen i Belgien idag :)
 
Nu är det inte många timmar kvar innan flyget går. Så dags att sova. 
 

Kommentarer
I'm still okey....

Sayang du gör heeeelt rätt och jag är så glad för din skull!! Blev så glad när jag gick in här på din blogg och så att du bloggat både om Norge, Belgien OCH Australien. Trodde inte riktigt att du skulle blogga om det då Australien kommer bli något av din vardag och inte riktigt resa på samma sätt. Fortsätt om du hinner :* Tusen bullar till dig

2014-10-24 13:33:21

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0