Hostelbubbla

Provjobbet på restaurangen gick bra men jag har fortfarande inte fått något konkret svar om jobbet är mitt. Jag har aldrig serverat förut så det var lite stressigt och förvirrande. Det var ett stort event så varje bord hade mellan 6-12 personer och det blev lite mycket att komma ihåg när alla skulle beställa olika sorters kaffe. På engelska dessutom. Men vanligtvis är det bara en vanlig restaurang och då tror jag att det är lättare. Restaurangen är italiensk och ligger i ett Hilton hotell precis vid havet med en fantastisk utsikt. Och den har aircondition vilket är väldigt trevligt när det är 34 grader och 70% luftfuktighet. I slutet på mitt 5 timmar långa provjobb fick jag den godaste lasagnen jag ätit på länge. Jag hoppas att jag får svar imorgon om jag har fått jobbet eller inte. 
 
Annars så hänger vi bara på hostelet i vår hostelbubbla med vår hostelfamilj. Nu börjar väldigt många åka dock vilket är jättetråkigt. Idag åkte Lena och imorgon lämnar Peter oss. Båda var dessutom i personalrummet så nu flyttar nya människor in. Alltid kul med nytt folk men som sagt tråkigt som tusan när folk sticker. :(
 
 
Igår gjorde Cassandra franska crepes. Det var mumsigt!
 
Benny som är managern på Waterfront hänger också med ut då och då.
 
Cassandras födelsedags tårta
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0