Japansk mat, jobb och bilproblem

Denna veckan lämnade både John och Josh huset och Bowen. Det ville några japanska tjejer från jobbet ( Akari, Sakorako och Megumi ) fira genom att komma hem till oss och laga middag. Det var en väldigt trevlig kväll med mycket god mat! Vi fick dumplings, kyckling och grismage. Tyvärr får vi inte ha gäster i huset egentligen, annars hade jag bjudit hem dem regelbundet.





Denna veckan blev jag dessutom befordrad och behöver inte längre stå vid bandet och sortera bönor. Numera har jag istället hand om alla ordrar och annat på datorn. Det är ärligt talat det svåraste jobbet jag har gjort. Allt handlar om koder och siffror och jag har ingen aning om vad jag pysslar med. Men jag gillar utmaningar så det ska bli spännande att se om jag lyckas klura ut det så småningom. 

Denna veckan har vi även försökt komma fram till vad vi ska göra med vår van. Det visade sig såklart att det är något fel i motorn så det kommer kosta oss en halv förmögenhet att fixa. Men det är något vi måste göra för att sälja den så det är bara att bita i det sura äpplet och betala. Nu håller vi tummarna för att den blir såld innan Gerrit åker till Nya Zeeland den 15 oktober. 





Bilder från gårdagens promenad då jag glömde solskyddet och nu är röd som en kräfta.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0